Rama Bohemia a.s.
Rok 1989 znamenal vstup nového výrobce výlisků z plastů Rama Bohemia na trh. Výlisky společnosti můžeme i v dnešní době vídat zejména v interiérech aut. Rama Bohemia svým zákazníkům zprostředkovává kompletní výrobu výlisků od jejich vývoje, výroby po montáž do sestav.
Důvody k zavedení EDI pro HELIOS
Dlouhou dobu společnost Rama Bohemia používala jiný ERP než Helios a až po přechodu na Helios iNuvio se začala řešit problematika EDI komunikace. V začátcích firma používala pouze ruční zadávání dokladů do systému. Časem v souvislosti s růstem firmy ale začalo být zadávání moc náročné. Řešením tedy bylo zavedení EDI komunikace, která funguje díky službě EDI pro HELIOS.
Průběh zavedení EDI pro HELIOS
Po úvodní analýze výrobního procesu a logistiky, bylo zjištěno velmi specifické řešení balení zboží. Ve společnosti Rama dříve připravovali balení a ASN (avíza o dodání) v systému Helios iNuvio. Následně ale společnost přešla na jiný způsob řízení balení a využívá Warehouse Management Systému (WMS) od společnosti Gatema.
Základní nastavení a spuštění EDI komunikace ve společnosti proběhlo během 2 týdnů od podpisu smlouvy současně s implementací ERP HELIOS iNuvio. Společnost tak mohla s nasazením nového ERP začít využívat EDI. Ale to byl pouze začátek celého procesu implementace výroby a logistiky.
Pro procesní řízení a sledování výrobních procesů totiž společnost Rama využívá MES systém PHARIS, který již v procesu výroby označuje zabalené výrobky logistickými etiketami.
Následná expedice je řízena Warehouse management systémem (WMS) od společnosti GATEMA IT, který předává veškeré informace o balení dodávky řešení EDI pro HELIOS. Teprve po integraci všech aplikací, došlo ke konsolidaci celého interního logistického řetězce. Od příjmu odvolávky přes EDI přes zaplánování do výroby, objednávkám materiálu (EDI), výrobě, označení, vychystání, odeslání ASN prostřednictví EDI (avíza o dodání) až po konečnou expedici.
A jak to funguje?
Spolupráce těchto několika systémů svižně a spolehlivě funguje, což dokládá i to, že po čtrnácti dnech od podpisu smlouvy byl v ostrém provozu připojený první zákazník a v současné době společnost Rama takto komunikuje s většinou svých obchodních partnerů.
Tento článek napsala: Kristýna Gottfriedová