Jak se připojit pomocí EDI k řetězci LIDL
Pokud se připravujete na obchodní spolupráci s řetězcem Lidl, budete muset v budoucnu používat EDI komunikaci pro příjem objednávek, jejich potvrzení, odesílání faktur a dodacích listů.
Předně bychom si měli říct, že EDI komunikace s řetězcem Lidl funguje na stejném principu jako komunikace s ostatními obchodními řetězci. Nejedná se tedy o nic neobvyklého.
Na co se tedy musíte připravit?
Jako první si musíte sehnat svého poskytovatele EDI komunikace. Tedy někoho, kdo bude mezi Vámi a Lidlem dělat prostředníka (pošťáka) při odesílání a přijímání zpráv. Tímto poskytovatelem můžeme být například my (NESOS EDI) nebo jiná společnost.
Další krok, který Vás bude čekat je komunikace s EDI oddělením v Lidlu.
Bude s Vámi podepsaná smlouva o spolupráci a výměně dokumentů elektronickou formou. Po podepsání tohoto dokumentu se přistupuje k dalšímu kroku a to, registraci Vaší společnosti na portálu Schwarz, který spravuje EDI komunikaci pro řetězec Lidl. Jedná se o webový portál, kde se také definují zprávy, které se budou odesílat. Většinou se jako první doklad, který se posílá vezme došlá objednávka.
Následně začne tzv. onboarding proces. Postup je pak takový, že Lidl Vám zasílá přes EDI komunikaci došlé objednávky jak elektronickou formou v normě EDIFACT D01B, tak pomocí PDF. Takto se funguje po určitou dobu, kdy probíhá tzv. validace zpráv.
Po skončení validačního procesu Lidl přestane zasílat objednávky v PDF, a odesílá je pouze v elektronické podobě.
Stejným způsobem se postupuje při nastavování komunikace i u ostatních dokladů – potvrzení objednávek, dodacích listů a faktur.
Po ukončení onboarding procesu je komunikace plně funkční a můžete se pustit do odesílání a přijímání na ostro!
Držíme Vám palce!
ČLÁNEK PRO VÁS NAPSALA: KRISTÝNA GOTTFRIEDOVÁ